Hem aprovat al Congrés per unanimitat una moció per millorar l’efectivitat de la llei integral.
La llei integral només fa 2 anys que és vigent, hem de deixar que es produeixi el seu desplegament, i ser conscients que és una llei que tindrà resultats a mig i llarg termini.S’han de tenir jutjats especialitzats a tot el territori, els serveis d’atenció, tots els professionals amb formació.Calen més recursos per aquesta llei, més celeritat, i més col•laboració de totes les Comunitats Autònomes per desplegar l’article 19 (totes les dones tenen dret a serveis d’informació i atenció integral).Haver aprovat aquesta MOCIÓ per unanimitat és una bona notícia, tothom ha d’ implicar-se per a un bon funcionament de la llei.
Intervenció Mariví Monteserín(Portaveu socialista). Nota premsa. Moció íntegra
VERSION CASTELLANO
Entrades relacionades:VIOLENCIA DE GENERE. Més dades i fets contra aquesta xacra social,
VIOLENCIA GENERE. S’ha d’aplicar la llei no posar-la en dubte,
Technorati tags: Noticias y política, Sociedad, Societat, Actualitat, politica, mujeres, mujer, dones, igualdad, dona, feminismo, Feminisme, violencia, derechos Tags blogolaxia:noticias, politica, Mujer
De la intervenció de Mariví Monteserín destaco aquest fragment:
La ley, por otro lado, contempla medidas a medio y largo plazo que son las que se enfrentan al fondo del problema, las que tienen que ver con el cambio estructural y cultural, con la prevención a través de la adquisición de valores de igualdad.
Efectivament, ja podem anar posant “pegats”, mentre les nostres ciutats estan empaperades amb les “operacions bikini”, les cremes antiarrugues, la moda, en fi, l’obcecació dels qui tenen la paella pel mànec de mantenir-nos en un estadi de cosificació alienada.
Si no es va directament a la iugular d’aquesta qüestió (amb lleis estrictes per als anunciants, cineastes, periodistes, empresaris, publicistes…), dubto que resolguem el problema.
Paral·lelament, les dones podem i hauríem d’exercir una certa dissidència, un cert boicot al “capitalisme sexista”. Cadascú té el seu vot-consum a les seves mans, també.
la prevenció i el paper social otorgat a les dones és clau sens dubte, jo també crec en el “poder” que tenim les dones com a consumidores-ciutadanes, de fet jo hi ha marques que no compro després d’alguns fets.