Una de les coses que més m’ha agradat d’alemanya ha sigut les moltes, bones i grans infraestructures de que disposa, sens dubte les seves estacions de tren eren l’exemple més clar. Pel Jordi també han estat a la seva llista “El millor d’alemanya”.
Els aparcaments alemanys reserven una part de les seves places per a les dones, són les places més properes a les sortides i més il·luminades. Són un bon exemple de visió de gènere aplicada als aparcaments i que vam trobar als aparcaments alemanys, suposo que una reglamentació ho deu establir.
La visió de gènere aplicada a d’urbanisme, als habitatges o a les infraestructures vol dir que aquestes construccions responguin a les necessitats de totes les persones, també de les dones. Ja que normalment es dissenyen pensant en un genèric “persones”, però que en realitat respon només a les necessitats dels homes.
Aquest és un bon exemple per que les dones i homes no som iguals, ni vivim de igual forma les situacions. I , en general, sentim més sensació de por per exemple quan sortim soles del cotxe en un aparcament, especialment en les zones menys il·luminades o lluny de les sortides. Sensació de por a ser atacades, atracades o violades. De fet les dones son víctimes de delictes en una proporció més elevada que els homes, per tant aquest sentiment es basa en una realitat objectiva. (Segons dades INE 2006. Capítol Delicte i violència, el 57% de les víctimes de delictes son dones, de delictes Contra la llibertat de Indemnitat sexual 88,7%, delictes Contra la llibertat 84,1% i delictes contra les persones 74,2%).
Per aconseguir la igualtat d’oportunitats cal tenir en compte que no es pot tractar de igual forma a les persones que no parteixen de la igualtat de condicions.
Entrades relacionades:Tornada a casa. Final del viatge a Alemanya, Vacances a Alemanya Technorati tags: mujeres, mujer, dones, igualdad, dona, igualtat, feminismo, Feminisme,Arquitecto, Arquitectura,Tags blogolaxia:noticias, Mujer,arquitectura,
La verdad es que, basándose en la justificación objetiva (imprescindible para no dar la sensación de privilegio injustificado), parecen pequeños detalles que dan seguridad a las mujeres. Lo mismo podría realizarse , por ejemplo, en los vagones del metro cuando es más tarde.
Por otra parte, una cosa es basarse en realidades objetivas y otra un privilegio injustificado, como por ejemplo, el que en Alemania los hombres tengan que hacer obligatoriamente el servicio militar y las mujeres no. Iguales sí, iguales siempre.
Demasiadas veces cuando no se quiere tener la empatia suficiente con las vivencias y necesidades de las mujeres, a cualquier medida que responda a sus necesidades se le llama privilegio. No es ningun privilegio que las mujeres tambien existen y tienen derechos.
Sin duda alguna, pero lo que me gustaría saber es qué opina usted, por ejemplo, sobre la situación del servicio militar en Alemania (de que sólo sea obligatoria para los hombres).
Lourdes, con todos mis respetos y con la debida ironía. Entonces, cuando una mujer conduce mal el comentario de … “¡Mujer tenía que ser!”, ¿está justificado?
No creo que sea una realidad objetiva que las mujeres conduzcan o aparquen peor y tengan miedos cercanos a la paranoya a ser violadas. Yo soy conductor novel y también me da respeto aparcar y salir de un aparcamiento… Sin embargo, no hay un aparcamiento para gente como yo. Me parece un poco fuera sacado de contexto!
Nacho;)