Avui Beatriz Toribio publica a “La información” l’article “Set claus per entendre com influirà # nolesvotes en les pròximes eleccions “. Enrique Dans (@ edans), Mari Luz Congosto (@ congost), Carlos Guadian (@ carlosguadian) i jo vam respondre a la pregunta “Com pot influir # nolesvotes en les eleccions? ”
Sens dubte el moviment # nolesvotes ha tingut impacte en la xarxa (35.000 tweets en 30 dies; 10 grups a Facebook i http://www.nolesvotes.com/ té gairebé 600.000 usuaris únics. Però la qüestió és si les persones que han donat suport a aquests partits ¿deixeran de votar-los?
Només es pot mesurar precisament l’impacte amb una enquesta postelectoral, amb una mostra prou àmplia que inclogui un nombre significatiu de persones natives digitals. A aquestes els hi hauríem de preguntar a qui van votar, si abans pensaven votar a un d’aquests tres partits, i si la raó va ser l’aprovació de la llei Sinde.
Ni cal menystenir aquest moviment, ni exagerar la seva repercussió. Ni comparteixo la valoració d’alguns dirigents que mesuren aquestes protestes de manera analògica, crec que s’equivoquen quan ho fan només per la seva repercussió en forma de protestes presencials, ni comparteixo que cada persona registrada (600.000) equival a aquesta mateixa quantitat de vots que perdran aquestes opcions polítiques, encara que efectivament, sí que són 600.000 persones que expressen el seu desacord. El que sí està clar és que per a les persones per a les quals Internet i la seva regulació és important, sí que tindrà influència en la seva opinió.
Precisament la xarxa posa a disposició de la ciutadania altres formes de expressió i de protesta. Abans anaves a una manifestació, escrivies una carta i ara, gràcies a Internet, no necessites anar a les portes d’un ministeri per protestar, disposes d’altres eines.
A Internet, igual que en l’espai presencial, hi ha diferents nivells d’implicació, des de fer clic a “m’agrada”, a escriure un missatge, a publicar una nota o post més elaborat, o crear banners i continguts audiovisuals per mobilitzar als teus contactes, i per tant ser una persona activista. Però, fer un “m’agrada” té un valor, estas mostrant una postura davant els teus contactes, i això forma part de la teva identitat digital.
Entradas relacionadas: Art Project, Internet per l’accés a la cultura, Deu anys de Viquipèdia, Open data en la Generalitat. dadesobertes.gencat.cat, Gobierno Abierto . Open, Politica 2.0, proximitat amb la ciutadanía a la xarxa,
Technorati tags: internet,Informática e internet, web, blogs, Weblog, blog,bloc, bitacora, politica, Blogging, e-government, e-participation, edemocracia, Noticias y política,