Voldria compartir amb vosaltres la recerca que he realitzat sobre l’ús que fan les empreses espanyoles de les xarxes socials i quina percepció d’utilitat tenen d’aquestes. Avui faré una primera aproximació.
El treball s’ha centrat en les empreses presents a xarxes socials, en concret en els grups de networking i trobada entre empreses a les xarxes socials, de dues xarxes socials: Facebook i Linkedin.
En resum els principals resultats d’aquesta investigació són:
- El perfil de les persones, l’estructura de l’empresa, fins i tot la seva presència a Internet, no apareixen relacionades ni amb els usos avançats de xarxes socials ni amb la percepció d’utilitat d’aquestes;
- Apareix un elevat grau de relació tant dels usos avançats de xarxes socials amb: usos de la web2.0, utilitat de les xarxes per al màrqueting, per a la gestió i resultats d’aquestes xarxes;
- Apareix vinculació entre la utilitat de les xarxes per al màrqueting amb participació en l’empresa, usos de la web2.0, utilitat de les xarxes per a la gestió i resultats de l’ús de les xarxes.
Així, una de les qüestions rellevants, és que no hi ha relació entre presència web1.0 i web 2.0, ja que la presència a internet en les empreses no apareixen relacionades amb els usos avançats de les xarxes socials (presència en xarxes professionals, múltiple presència en xarxes socials i interaccionar en les xarxes).
Podeu consultar el treball sencer: Las empresas en las redes sociales, uso y percepción de utilidad.
7 thoughts on “Empreses en xarxes socials. Ús i percepció d’utilitat”