Al PSC de Barcelona ens volem adreçar directament a la ciutadania, optem per la comunicació directe amb la gent que fa del dia a dia una batalla. Per això basem la nostra campanya, no tant en actes tradicionals o de mítings de diferents mides, sinó a establir converses amb la ciutadania.
Així doncs, la campanya es basa en un activisme de proximitat a través de tres tipus d’activitats: accions al carrer, trucades i ciberactivisme. Es prioritzen les activitats a les zones on anteriorment s’ha obtingut més vot socialista, i s’organitzen accions al carrer destinades a aconseguir el contacte directe entre la gent i un càrrec públic o una persona de la candidatura al Parlament.
Volem passejar, xerrar amb la gent a les taules d’informació, visitar mercats… però tot això sempre amb l’objectiu d’establir conversa, a parlar “de tu a tu” amb la gent.
Per això, hem dissenyat accions al carrer com els petits speakers corners, trobades de contacte directe amb entitats, o fins i tot activitats de proximitat a domicili, “tupper casa”, amb l’assistència de 10 o 15 persones de l’entorn del company i companya que hi viu, i que durant una hora permeti la conversa directe i en confiança amb un candidat o càrrec institucional.
Sabem que hi ha una distància entre la ciutadania i la política. Sabem que la terrible crisi ens distancia especialment d’aquelles persones que més la pateixen perquè no veuen esperança. Aleshores, què millor que parlar directament amb un càrrec públic perquè ho visquin en primera persona? Els càrrecs públics estan per donar resposta a la gent perquè podem explicar les nostres propostes.
El “tupper bar” és un dels formats nous en aquesta campanya. Es tracta d’una trobada informal en un bar amb persones que visquin en aquella illa de cases. És una conversa informal d’una hora i mitja amb un càrrec públic per poder parlar de manera directa de la nostra proposta i per enraonar. Hem d’aconseguir aquest “tu a tu” amb el màxim de nombre de persones possibles. La proximitat també són els missatges.