L’Ajuntament ha decidit privatitzar Barcelona Serveis Municipals, una empresa pública solvent en la que els beneficis que aporta permeten sufragar d’altres serveis per la ciutadania. Es tracta d’una privatització del 60%, així, l’Ajuntament perdrà la majoria que passa a mans privades.
Amb aquesta operació l’ajuntament ven els quinze aparcaments del centre de la ciutat, aquells que són els més rendibles. Així, es posa en perill la sostenibilitat de l’empresa pública i el manteniment d’altres zones que són menys rentables. D’aquesta operació sorgeixen dubtes raonables, com es faran els pàrquings de les zones que no estiguin al centre de Barcelona? O no es faran al•legant que no hi ha recursos o bé els haurem de pagar amb el pressupost públic.
Trias desmantella un model públic sostenible. Amb el sistema actual, no cal aportar pressupost de l’ajuntament, perquè és l’equilibri pressupostari de la mateixa empresa la que sufraga els serveis menys rendibles per la manca de demanda en altres zones.
Quan BSM sigui de majoria privada els interessos de la ciutadania no tindrà la última paraula. D’aquesta operació només surt beneficiada alguna gran constructora que comprarà la part més rentable i perd tota la ciutadania. Ja que l’ajuntament malvèn 15 aparcaments del centre que rendeixen 13Milions a l’any, per 100 milions durant 25 anys. Els números no em surten!
Aquesta privatització forma part del ‘modus operandi’ de la dreta, el desmantellament de les empreses públiques que presten serveis de qualitat de transport i mobilitat, i per tant, aquests serveis que necessita la ciutadania i dependran de la seva rendibilitat. Són serveis importants per a la ciutadania.
Y?u’ve ?ne of tthe best onliine websites.