De l’últim estudi informe anual sobre el desenvolupament de la societat de la informació eEspaña 2013, podem extreure algunes conclusions sobre l’ús de les xarxes socials per part de les empreses:
La presència de les empreses espanyoles a la xarxa segueix per sota de la mitjana europea només el 71% amb connexió a internet té pàgina web i en el cas de les més petites, aquest percentatge es redueix al 29%
Usos de xarxes socials per part de les empreses: el 17,4% de les empreses espanyoles han utilitzat les xarxes socials per motius de treball.
Les empreses més grans usen més les xarxes socials. Existeix diferència significativa segons la grandària de l’empresa, usen xarxes socials un 35,7% de les empreses de més de 250 treballadors front un 9% de les d’1 a 9 empleats (un 26% de les de 50 a 249 treballadors, un 15% de 10 a 49 empleats)
La majoria dels empreses que usen xarxes socials, les usen només com a canal d’informació (84%,4), enfront d’un 40% que les usen per a màrqueting i publicitat o un 28% per a recerca i selecció de personal.
L’ús de xarxes socials ho lidera el sector de la informació i comunicacions (57,9%), seguit del sector TIC (47%%) i hostaleria (41%).
En l’estudi que vaig realitzar ‘Les empreses a les xarxes socials, ús i percepció de la utilitat’, en analitzar perquè utilitzen les empreses les xarxes socials, vaig destacar que la gran majoria, un 96%, les utilitzen per publicar notícies sobre l’empresa, tan sols un 4% no utilitza les xarxes socials amb aquesta finalitat. Poc més de la meitat, de les empreses, el 53,7%, utilitzen les xarxes socials per promoure ofertes, en canvi el percentatge de les quals usen xarxes socials per a atenció al client baixa al 39%.
POSTS relacionats:
Empreses en xarxes socials. Ús i percepció d’utilitat
10 conclusions. Ús de les xarxes socials per les empreses (II)
Bretxes digitals, exclusions: edat, nivell educatiu, i gènere