Aquesta setmana hem convocat un aperitwuits, trobada de persones de la xarxa, tant de dins com de fora del Partit, que han estat convocades per compatir l’estratègia digital de les primàries obertes. El diàleg és la base d’aquesta trobada i no s’ha tractat de presentar una estratègia tancada, sinó que hi han participat tres experts —Nacho Corredor (@nachocorredor), Carme Sànchez (@carmesanchez) i Marc Esteve (@mestevedelvalle)— aportant les seves idees sobre estratègies digitals per poder debatre entre tots.
Una de les novetats de la campanya és que s’ha creat una app a través de la qual tothom pot estar informat 24/7 de les novetats respecte a aquest procés. En concret aquesta app engloba:
1. Totes les notícies que es publiquen a la web de primàries
2. Totes les novetats dels candidats i candidates
3. Totes les novetats que aprovi la Comissió Organitzadora
4. Tota “la conversa”, tot el que les persones diuen a la xarxa sota l’etiqueta #primariesbcn
5. Tot el que diuen les 6 candidatures al compte del PSC
La campanya està molt centrada en el fet que la gent s’adoni que tota persona que viu a Barcelona pot anar a votar a les primàries. Molta gent sap que es fan aquestes primàries, però no tanta sap que hi pot participar amb el seu vot.
L’estratègia digital es basa en la participació de les persones que són a les xarxes. És per això que la majoria de material que es crea està pensat perquè es pugui compartir. Els continguts d’aquest material es basen fonamentalment a explicar com votar, on votar, qui pot votar i a qui es pot votar. Totes les imatges tindran de fons la forma d’un sobre com el que s’utilitza a les votacions, i sobre aquesta imatge s’aniran situant els missatges a comunicar.
En aquesta campanya no podien faltar els vídeos, pensats per publicar-los a la xarxa. S’està fent un vídeo de campanya centrat en aquest punt.
Finalment, cal dir que es llançarà una iniciativa de crowdfunding que farà possible la realització d’un segon vídeo amb la característica que serà participatiu. Així, fins i tot algunes persones que participin en la campanya podran arribar a ser protagonistes en el rodatge del vídeo. Amb aquesta iniciativa es pretén fomentar la difusió del missatge a través del procés participatiu que s’impulsa.