Fa pocs dies us presentava una primera aproximació de la recerca que he realitzat sobre l’ús que fan les empreses espanyoles de les xarxes socials i que percepció d’utilitat tenen d’aquestes.
Aquí teniu l’enunciat de les 10 conclusions sobre ús de les xarxes socials de les empreses espanyoles.
- El perfil de les empreses que participen en les xarxes socials presenta un molt elevat nivell de formació, alt grau d’innovació i participació dels treballadors en les decisions.
- Les empreses que participen en les xarxes socials presenten un ús per sobre de la mitjana d’Internet, destaquen el grau d’usos web2.0, així com és rellevant d’usos avançats de les xarxes socials.
- Les característiques demogràfiques i professionals de les persones que representen a les empreses en les xarxes socials no estan relacionades amb els usos avançats ni amb la percepció d’utilitat de les xarxes socials.
- Els atributs organitzatius de les empreses, característiques estructurals, nivell de decisió i innovació i usos d’Internet pràcticament no estan relacionats amb usos avançats de les xarxes socials.
- Els usos avançats de les xarxes socials per part de les empreses, en concret tenir presència en múltiples xarxes socials i interactuar en a xarxes, estan bastant relacionats amb els usos de web2.0 i xarxes socials.
- Hi ha una vinculació relativa entre els usos avançats de xarxes socials per part de les empreses i la percepció d’utilitat de les xarxes socials, en canvi hi ha una associació bastant rellevant si ens centrem en observar aquell ús avançat que representa més l’adopció de la cultura de la web social, com és el interactuar en les xarxes socials i la percepció d’utilitat de la presència en les xarxes socials.
- Amb prou feines hi ha relació entre la percepció d’utilitat de xarxes socials per al màrqueting amb les característiques estructurals de l’empresa ni amb els usos d’Internet de l’empresa.
- La percepció d’utilitat de les xarxes socials per al màrqueting està associada majoritàriament a les diverses formes de participació en les decisions en l’empresa, en canvi no apareix relació amb la innovació de procés i productes.
- Apareix una associació rellevant entre la percepció d’utilitat de les xarxes socials per al màrqueting i els usos de web2.0 i xarxes socials.
- Les percepcions d’utilitat de xarxes socials per al màrqueting apareixen absolutament associades a les altres variables de percepció d’utilitat de les xarxes socials per al màrqueting, a les percepcions d’utilitat de les xarxes socials per a la gestió de l’empresa ia la percepció de l’impacte de la presència en xarxes socials per a l’empresa.
Podeu consultar el treball sencer: Les empreses a les xarxes socials, ús i percepcions d’utilitat. (Trobareu l’apartat conclusions a la pàgina 111, estan explicades i justificades)
Entrades relacionades: Empreses en xarxa socials. Ús i Percepció d’utilitat
3 thoughts on “10 conclusions Ús de les xarxes socials per les empreses (II)”