El PSC opta per la proximitat i el ciberactivisme. És una de les maneres de fer-ho, juntament amb les accions al carrer i les trucades. La campanya 2.0 del PSC Barcelona ha apostat pel contacte directe que permet internet, la retransmissió per streaming, aproximar la campanya genèrica a la realitat de Barcelona i potenciar l’activisme individual.
Aquesta és una campanya oberta i accessible per internet, sobretot amb la retransmissió de tots els actes a través d’un nou canal d’streaming. Això permet, a més, la participació de tothom a través de twitter o enviant un comentari. Es fa a través de la Plataforma dels socialistes de Barcelona, http://espaisocialistesbcn.cat, un espai de debat obert creat per desenvolupar un model de partit xarxa, un partit obert i transparent.
Hem aproximat la campanya catalana a la realitat barcelonina amb materials propis de Barcelona. Mostra retallades concretes als barris fruit de la mala gestió del govern de CiU; entre d’altres, la defensa de la Línia 9 al Guinardó, el rebuig al tancament del CAP a la Guineueta, o acabar ja el projecte de les Cases Barates. Una altra manera és promovent els candidats i candidates de Barcelona a la xarxa, com Iolanda Pàmies o Miquel Iceta, i vincular-los a la ciutat a través d’entrevistes i amb materials digitals específics de Barcelona per a la xarxa.
La campanya del PSC Barcelona potencia l’activisme individual amb dues iniciatives: “15 dies per canviar”, per obrir la campanya a tothom —sigui o no militant—, ajudant a fer la campanya de proximitat, al carrer, per telèfon, fent activisme a la xarxa o enviant correus. L’altra iniciativa, “Organitza el teu propi acte”, a casa, a la feina, amb els amics o familiars. Farem venir un candidat a explicar el nostre projecte.
La campanya 2.0 del PSC Barcelona se centra en els i les activistes. Les persones han de difondre, contactar i conversar. Cada activista ha de poder adaptar la campanya a les seves prioritats. El contacte “tu a tu” presencial també ha de ser a la xarxa. Mitjançant comptes corporatius de twitter i facebook (àlbum de diari de la campanya i materials), publicant continguts de campanya per fer-los accessibles als activistes i militants.