Dones en xarxa donem suport a la iniciativa “Retirada de la campanya de Mango Violet“que recull suports a changue.org demanant la retirada d’aquesta campanya que considera talles grans a partir de la 40. És a dir, inclouen en les talles destinades a persones amb més pes com ara la talla 40 , 42 , que corresponen a dones clarament primes si tenen certa altura.
Aquestes decisions aprofundeixen en una imatge, un model de dona molt allunyat de la realitat de la majoria de dones, dones extremadament primes que marquen l’imaginari col•lectiu de bellesa femenina i que fa que les joves es sentin condicionades i arrossegades a voler ser com aquestes models. Qui no ha volgut assemblar-se a la jove d’un anunci o un artista quan era adolescent?
Després ens preguntarem per què hi ha 26.000 dones adolescents a Catalunya – nou dones per cada cas en els homes- en risc de desenvolupar un cas d’anorèxia o bulímia. Perquè permetem que hi hagin grans marques que considerin que la talla 40 està en les “talles grans”.
No hem d’oblidar que en el fons de tots els debats sobre la igualtat de drets de les dones subjau el cos i la sexualitat lliure de les dones. La llibertat de decisió sobre els nostres cossos, o més aviat … la no existència de llibertat per decidir sobre els nostres cossos impedeix que les dones siguem ciutadanes de primera , amb els mateixos drets efectius.
La consideració social de les dones només com a mares – com a mares criadores dels fills d’altres – o com a objecte sexual , és la que impedeix que siguem considerades en igualtat en tots els àmbits de la vida (laboral , polític , cultural … ) . Ja que difícilment a un objecte sexual pots considerar-lo un igual o una igual .