A la darrera comissió d’industria(30 de novembre) la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació va presentar el “Plan Avanza“; disenyat amb amplia participació. Aquest no és un Pla més. El desenvolupament de la Societat de la Informació i comunicació és un repte per a la productivitat i competitivitat de la nostra economia i un repte per la igualtat d’oportunitats de la ciutadania.
Partim d’una situació molt trista, tots els indicadors ens situen a la cua dels països de la UE. El Pla està situat com una de les prioritats pressupostàries ; en el marc de mesures d’innovació i modernització de la nostra economía.
Amb una dotació pressupuestaria incremental.
El pressupost : Una imatge val més que mil paraules …
Es un Pla innovador, amb objectius quantificables i no es tracta d’un conjunt de mesures tancades sino que és un Pla dinàmic.
Podeu llegir més informació : Plan Avanz@ prevé doblar número de hogares con Internet en 5 años
Technorati tags: Noticias y política, Actualidad, internet, sociedad información, brecha digital, Computers and Internet, ciudadania, Web, gobierno, societat, societat informació, e-government
ops, un bloc de propaganda. Es cobra pel nombre de visites, o la feina ja va amb el sou de diputada que paguem entre tots?
No se si Avanza, en qualsevol cas serà en la direcció equivocada.
Bé, un altre megaplà fet des de la perspectiva d’informar i formar a l’usuari. Mateix error que el govern del PP.
La cosa és ben senzilla. Només un exemple, en el recent informe Mwatch fet a Catalunya es va veure que una de les barreres per a que hi hagués més ús dels serveis de mòbils era el preu. Senzillament és molt més car utilitzar serveis de móbil aquí que a Suècia i el nivell de vida …és una mica més alt allà. Així és normal que (a) la gent si sap dels serveis, no els utilitzi i (b) que els petits proveïdors ho tinguin força magre per crear nous serveis o simplement per existir.
Obriu les infrastructures, a la competència de veritat i faciliteu les condicions per a que sorgeixen empreses que facin serveis més innovadors i necessàries que els que ofereixen les grans i ja veureu si la cosa canvia. L’exemple suec és claríssim en aquest sentit.
És clar, això comportaria enfrontar-se amb les grans companyies o potser només amb una i fer que la CMT estés del costat de l’usuari i dels petits proveïdors.
Això, o essent benintencionats cal pensar que qui organtiza aquests plans encara està en la perspectiva d’en Manel Castells i es queda amb la part del seu discurs que diu que només els usuaris poden introduir innovació. I s’equivoca en els instruments per promoure l’ús.
Si el pla fos una llista de solucions per obrir competència i enfortir els petits proveïdors de serveis tindria força més èxit que el que es proposa que està en la línia de fer pedagogia.
Però és clar, és més fàcil continuar fent grans plans … que no molestin als grans.