Hi ha una baixa visibilitat i participació de les dones en les xarxes socials professionals.
De la mateixa forma que a la majoria de les companyies espanyoles els càrrecs directius estan ocupats per homes, a les principals xarxes socials de networking professional a Espanya, LinkedIn, Viadeo o Xing, la majoria són homes.
Tal com assenyalava en el llibre “L’empresa en la web 2.0”, les pràctiques que tenen lloc a la Xarxa no són més que un mer reflex de la societat civil i empresarial. L’última Enquesta de Població Activa ens indica que tres quartes parts de directius (74%) són homes, i aquesta proporció és encara més desequilibrada en els comitès de direcció, on només hi ha 15 dones per cada 85 homes.
Aquesta mateixa situació d’escassa paritat i invisibilitat de les dones en el món analògic es reflecteix en les xarxes socials de caràcter professional i sobretot en el nombre de dones amb titulació universitària: menys d’un informàtic, de cada cinc, és dona.
Algunes xifres:
– A Xing, els homes superen el 69%.
– A les xarxes generalistes, facebook o myspace, l’entrada de nadiues “digitals” fa que les usuàries superin el 50%.
– 75% de Blocaires homes i 25% de Blocaires dones (Parla hispana).
Queda molt per avançar. Queda molt per arribar a la paritat a l’àmbit empresarial.
Dades de Xing principal xarxa social professional a Espanya:
Via: Comunicació Cultural.
Entrades relacionades: Usos d’internet de dones i homes, Fractura digital de gènere per edats, Fractura digital de genere per territoris. , Fractura digital de genere persisteix, Igualtat de les dones a la societat del coneixement , Congrés. Igualtat de les dones a la societat del coneixement, Technorati tags: blogs, Weblog, blog,bloc, bitacora, politica, e-government, e-participation, edemocracia, mujeres, mujer, dones, igualdad, dona, igualtat, feminismo, Feminisme, Tags blogolaxia: internet, politica, Mujer,